עונת החגים כבר כאן וקונים מתחילים לעבוד על רשימות מתנות. זה הזמן להתחיל לתכנן את קמפייני השיווק לחגים, אם אתם רוצים לקחת חלק באירועים – שנת 2023 צפויה להיות עונת חגים משתלמת לסוחרי איקומרס. בשנה שעברה, מכירות הסחר לחגים גדלו ב-4.8% לעומת השנה שלפני כן, ועתיד שיגדלו בעוד 4.5% השנה.
הנה רשימה מקיפה של רעיונות לקמפיינים שיווקיים לחגים, כולל מדריכי מתנות, דוגמאות לקמפיינים בדואר אלקטרוני, ואפליקציות חגיגיות שיעזרו להכין את החנות שלכם לעונת הקניות לחגים.
פיתוח מוצרים או וריאציות ספציפיים לחגים
לרוב המותגים כבר מאוחר מדי לפתח מוצרים עונתיים חדשים, אלא אם כן הם עוסקים בדרופשיפינג או בדפוס לפי בקשה. מותגים המייצרים מוצרים בעבודת יד יכולים להיות גמישים מספיק כדי ליצור מוצרים חדשים.
לכל השאר, עם כמה שינויים קלים באריזה או בווריאציות (למשל, צבע גרב חגיגי מחודש או תווית חגיגית לנר בניחוח אורן), חנויות יכולות להעניק את הרושם של הצעות חדשות, גם אם מדובר בקלאסיקות בעיצוב חדש.
לדוגמה, מותג הקפה Detour שיחרר בשנה שעברה תערובת חגיגית מיוחדת, כולל ברנדינג לחג וטעמים המזכירים את חג המולד.
"הפכו" את קטלוג המוצרים הקיימים למתנות
- ארזו מוצרים לערכות מתנה לעונת החגים, עדכנו את האריזה עם תוספות חגיגיות כגון תגיות "מאת/ל" או סרטים, והוסיפו אפשרות לעטיפת מתנה ישירות בעמוד המוצר או בקופה. מוצרים יומיומיים מהקולקציה הראשית שלכם יכולים לעורר עניין חדש כאשר הם מאוגדים כבאנדל לחגים ונמכרים כמתנות.
לדוגמה, חנות המתנות Friends NYC ארזה בחבילה אחת מבחר נרות ואקססוריז כדי ליצור ערכת מתנה לחגים לחובבי הנרות.
הציעו כרטיסי מתנה דיגיטליים
אם אתם מחפשים רעיון עסקי חדש לחגים או מוצר חדש, אך חסר לכם זמן, כרטיסי מתנה דיגיטליים עשויים להיות הפתרון. ניתן להוסיף אותם לכל חנות בכל עת במהלך השנה. תוכלו לעדכן בקלות את העיצוב שלהם כדי לשקף את העונה ולקדם אותם כרעיונות למתנות ברגע האחרון ללקוחות שלכם. שקלו להציג אותם באופן בולט באתר שלכם ובראש קולקציות של מתנות. קדמו אותם ברשתות החברתיות לאחר שמועד המשלוח שלכם עבר, כדי לשמור על זרם המכירות לחגים עד ליל חג המולד.
לדוגמה, שירות מנוי התה Sips By מציע כרטיס מתנה דיגיטלי לקופסת תה מותאמת אישית.
צרו קולקציות לחגים
צרו קולקציות חדשות סביב נושאים של חגים, קטגוריות, או מקבלי מתנות. זה יעזור למבקרים באתר שלכם לנווט בקלות לקניות לחגים. קבצו מוצרים מרכזיים לקולקציות כמו שמלות למסיבת חג, מתנות לאבא, או צעצועים לפעוטות. זו אסטרטגיה שיווקית קלה וחינמית לחגים עבור עסק קטן שמחוסר בזמן או בתקציב.
לדוגמה, המותג הלבוש Lulus יש קולקציית שמלות לחגים בחנות המקוונת שלו, מה שמקל על הקונים למצוא מבחר מוצרים מבוקר לעונה.
שקלו לבצע "השקות" מתוזמנות לחגים
בנו ציפייה סביב מוצרים חדשים או וריאנטים של מוצרים על ידי הצגת "השקות" לקהל הרשתות החברתיות או למנויי הדואר האלקטרוני שלכם.
דוגמה לרעיון זה של מבצעי חגים כוללת את קיומה של קמפיין "12 ימי חג המולד", שבו אתם מציגים מוצר חדש ומוביל כל יום עד למועד האחרון למשלוחים. או לשמח את הלקוחות עם לוח שנה אדוונט וירטואלי המגלה מבצע חדש לכל יום של החג.
לדוגמה, המותג הקוסמטי Glossier משיק קו של ערכות מהדורה מוגבלת לעונת הקניות לחגים בכל שנה. כאן הוא עורר ציפייה אצל המעריצים עם סרטון מסיבה, ששותף ברשתות החברתיות.
הוספת שירות עטיפת מתנות כמוצר
מכירת שירות עטיפת מתנות כמוצר נפרד ומוקדש אומרת שהוא יופיע בחיפושים ובקולקציות. ניתן לבחור להציע זאת כתוספת חינמית או לגבות תשלום עבור עטיפת מתנה פרימיום כחוויית קנייה אישית וייחודית. לקוחות הקונים מתנות יעריכו את הנוחות הזו במהלך עונת החגים העמוסה.
לדוגמה, המותג לתינוקות Numpfer מציע עטיפת מתנות חינם כחלק מההצעות שלו. אף על פי שהמותג מציע זאת כל השנה, זה במיוחד נוח ומיוחד בעונת החגים.
פיתוח מדריך למתנות לחגים
עזרו ללקוחות שלכם לנווט בחנות שלכם מנקודת מבט של קניית מתנות. שקלו ליצור מדריכים למתנות בבלוג שלכם, בשיווק דואר אלקטרוני, או דרך רשתות חברתיות. כחלופה קלה, קישרו מרשתות החברתיות או מדף הבית שלכם לקולקציות ספציפיות לחגים ששונו שמן למדריכי מתנות.
אוסף מדריכי המתנות לחגים של Chanel
ל-Chanel יש דף נחיתה מוקדש למדריכי המתנות שלה.
מדריך המתנות לחגים 2023 של Chanel מחולק לתת-קטגוריות ל"מגדירי טרנדים", "מוזות איפור", "אוהבי בשמים", ועוד.
קדמו את המבצעים והמוצרים שלכם לחגים ברשתות החברתיות
תגמלו את המעריצים הנאמנים שלכם עם הנחות ומבצעים שמוצעים באופן בלעדי לעוקבים ברשתות החברתיות שלכם. השתמשו באפליקציית הנחות להצעת מתנה עם רכישה, מבצעים של קנה אחד קבל אחד חינם (BOGO), או הנחות מדורגות שמגדילות את סך הקניות בעגלה. רעיון יעיל למבצעי חגים הוא לנסות מבצעים יומיים מוגבלים או מתוזמנים ליצירת תחושת ציפייה ודחיפות.
המותג מדבקות וקעקועים Love and Lion השיק את אוסף החגים הנוחות שלו ברשתות החברתיות בשנה שעברה עם סרטון מונפש קצר כדי לעזור להפיץ את המידע.
השתמשו בשיווק תוכן כדי להביא תנועה לאתר
אסטרטגיית SEO טובה לחגים יכולה לעזור למשוך יותר לקוחות פוטנציאליים לאתר שלכם. שקלו איזה ערך אתם יכולים להציע ללקוחות שלכם בתקופה זו של השנה. אם קהל היעד שלכם מחפש מתכונים חגיגיים, רעיונות מתנה ייחודיים, או תוכן עשה זאת בעצמך, מצאו דרכים רלוונטיות למשוך אותם באמצעות תוכן זה ולהביא אותם למוצרים שלכם. שקלו מספר פורמטים כמו ספרים אלקטרוניים עם גישה מוגבלת או סרטוני הדרכה.
Lily Lou’s Aromas משתמשת בבלוג שלה כדי לשתף מוצרים חדשים, מדריכים, ומחקרי מקרה, ובכך מביאה לקוחות חדשים דרך התוכן.
ארגנו הגרלה
היכנסו למוד הנתינה בכך שתארגנו הגרלה בחשבונות החברתיים שלכם. בקשו מהעוקבים שלכם לבצע פעולות מסוימות כמו לשתף את הפוסט שלכם או להירשם לניוזלטר שלכם כדי להשתתף.
Anthropologie מעניקה לקונים את ההזדמנות לזכות ברשימת המשאלות שלהם בהגרלת החגים השנתית שלה.
עדכנו כותרות ואווטרים ברשתות החברתיות
יתכן ותרצו לעדכן נכסים ברשתות החברתיות כמו תמונת הכיסוי שלכם בפייסבוק או כותרת בטוויטר לעונת החגים, כדי להזכיר ללקוחות שאתם יעד למתנות. נסו כלי כמו Hatchful או Canva ליצירת לוגו מותאם אישית ונכסים לרשתות החברתיות לעונה. כמו כן, עדכנו את הביוגרפיה שלכם לכלול מסרים לחגים.
רעיון אחד לקידום בחגים הוא להשתמש בכותרת שלכם ברשתות החברתיות כבאנר לחגים, כפי שעשה המותג של שמנים אתריים Plant Therapy כדי להזכיר לקונים על המבצע שלהם לחגים.
שלחו קוד הנחה לחגים לרשימת התפוצה שלכם
תגמלו את המנויים הקיימים באמצעות קמפיין שיווק דואר אלקטרוני כדי להביא אותם לאתר שלכם לצרכי הקניות שלהם. היו יצירתיים עם כותרות הנושא שלכם – אתם מתחרים בהמון רעש בתיבות הדואר של הלקוחות שלכם לקראת עונת החגים.
Rifle Paper Co. שלחה אימייל מעוצב בצורה יפהפייה למנויים עם קוד הנחה.
עודדו מנויים חדשים באמצעות הנחה
אתם יכולים גם לעודד הרשמות על ידי הצעת הנחה למנויים חדשים. הקימו אימייל קבלה שמייצר קוד קופון ייחודי למנויים חדשים, או השתמשו בחלון קופץ באתר שלכם וחשפו את הקוד בעת ההרשמה.
לדוגמה, My Christmas Crate נותנת למנויים חדשים 5 דולר כאשר הם משתפים את כתובת הדואר האלקטרוני שלהם.
החליפו תמונות לייף סטייל רגילות בגרסאות חגיגיות
אם יש לכם את הזמן והתקציב לצלם מחדש חלק מהמוצרים הנמכרים ביותר שלכם כתמונות לייף סטייל בנושא החגים, זה מעודד את מבקרי האתר שלכם לשקול את המוצרים שלכם כרעיונות למתנות. אחרת, עיינו בתמונות מלאי חינמיות באתרים כמו Burst כדי למצוא תמונות לשימוש בכותרות של קולקציות ועוד.
המותג הידרציה, Nuun, מחליף את תמונות המוצרים שלו בגרסאות חגיגיות—כדורי נוי וענפי עץ חג המולד הם כל מה שצריך כדי להוסיף מגע חגיגי.
קשטו את דף הבית שלכם
הוסיפו אלמנטים חגיגיים לדף הבית שלכם כדי להודיע לקונים שאתם יעד למתנות או למוצרים לחגים. מספר אפליקציות בחנות האפליקציות של Shopify מקלות על התהליך אם אין לכם זמן לעצב נכסים חגיגיים מותאמים אישית:
צרו אפקט של שלג נופל בדף הבית שלכם עם Christmas & Snowfall Effect
Festive Decorations מוסיף סמלים חגיגיים מונפשים לחנות שלכם
קבלו את הלקוחות עם פסקול עונתי באמצעות Custom Background Music: Xmas
Sephora הפכה את דף הבית שלה לחגיגה לעיניים עם צבעים, איורים וטקסטים המתאימים לחג.
הוסיפו סרגל הודעות
סרגל הודעות בראש דף האינטרנט שלכם יכול לשמש להודעה על מבצעים מיוחדים או על מועדי משלוח למבקרים חדשים. אפליקציה כמו Hextom עובדת עם חנות ה-Shopify שלכם להוספת באנרים מותאמים אישית בתוך שניות. השתמשו במרחב זה כדי למשוך תשומת לב למשלוח חינם, הנחות וקמפיינים אחרים לחגים.
לדוגמה, המותג גיטרות Loog הוסיף סרגל הודעות דביק לראש האתר שלו כדי לקדם את המבצע של משלוח חגים חינם, ובכך עודד נוסף ללקוחות לבצע רכישה.
הוסיפו סרגל ספירה לאחור
אפליקציות כמו POWR: Cart Countdown Timer Bar ו-Order Deadline מזכירות ללקוחות על מועדי הקנייה שלכם, עם טיימרים שמשובצים בעמודי המוצר. תקשורת ברורה של תאריכי סגירת המשלוחים באתר שלכם יכולה ליצור תחושת דחיפות – אסטרטגיית שיווק לחגים מוצלחת שאתם יכולים להשתמש בה לקידום מכירות.
חנות הקישוטים The Spirit of Christmas משתמשת בטיימר ספירה לאחור לחג המולד באתר שלה כדי ליצור תחושת דחיפות בקרבת עונת החגים.