תוכנית המענקים של Google לעמותות מספקת לעמותות זכאיות גישה ל- $10,000 של הוצאה בחינם ב-Google Ads.
זוהי דרך נפלאה להגביר את הנראות של המטרה שלכם ולהתחיל להשיג את היעדים, בין אם אתם מתמקד בתוצאות גיוס כספים (תרומות), או ללמד את הקהל שלכם בנושאים מסויימים. כמו בכל דבר בחינם, אנחנו תמיד מקבלים שאלות לגבי המגבלות של מענק הפרסום או "מה הקאץ'", נעשה כמיטב יכולתי כדי לענות על השאלה הזו…
10,000 $ הוא בהחלט משהו שאני ממליץ לכל ארגון צדקה שמגיש בקשה אליו ומתחיל להשתמש בו מיד. המגבלות שתתקלו בהן במענק לעמותות בהשוואה לחשבון Google Ad בתשלום "רגיל :
עלות מקסימלית לקליק של $2
זה יכול להקשות להגיע למיקומים העליונים עבור מונחי חיפוש תחרותיים באמת, שבהם הצעות המחיר של מפרסמים עם חשבונות מודעה בתשלום רגילים יהיו גבוהות בהרבה מ-$2.
גוגל ביצעה כמה שיפורים בתוכנית עוד בשנת 2018, מה שאומר כעת שניתן להגיע למילות מפתח שעולות יותר מ-$2 אם תשתמש באחת מאסטרטגיות הצעת המחיר האוטומטיות שלהן ממוקדות ההמרות כמו מקסימום המרות.
משמעות הדבר היא שמענק לעמותות יעלה אוטומטית את הצעות המחיר שלכם כאשר האלגוריתמים מזהים סבירות גבוהה יותר להמרה של מונח חיפוש ממוקד. במציאות עבור פלחים תחרותיים באמת של תנועה (לדוגמה אנשים שמחפשים ישירות דברים כמו ״תרומה לצדקה״, סביר להניח שהאלגוריתמים לא יעלו את הצעות המחיר שלכם בצורה אגרסיבית מספיק כדי שתוכל לקבל נראות.
כדאי גם לזכור ש"מחיר הצעת מחיר" הוא רק מרכיב אחד של דירוג המודעה (המקום שבו המודעה שלכם מופיעה בדף תוצאות החיפוש) – על ידי ביצוע שיפורים ברכיבים המשפיעים על ציון האיכות של המודעות שלכם (רלוונטיות עותק המודעה, חוויית דף הנחיתה והצפוי שיעור קליקים), אתם יכול להגדיל את דירוג המודעה שלכם אפילו עם הצעות מחיר נמוכות יותר!
חיפוש Google בלבד
אתם יכול להציג את המודעות שלכם רק בדף החיפוש של Google ולא ברשת שותפי החיפוש של Google (כלומר בעלי אתרים של צד שלישי שהתקינו את סרגל החיפוש של Google באתר האינטרנט שלהם), זה לא עניין גדול שכן אתם עדיין יש הרבה אנשים לכוון אליהם.
אין גישה לרשת המדיה
אינך יכול להפעיל מודעות באנר או טקסט ברחבי רשת המדיה של Google (GDN) הכוללת גם חיפוש פוטנציאלי לתצוגה וגם שיווק מחדש. אתם מכיר את אלה? המודעות הקטנות והחדישות האלה שרודפות אחריך באינטרנט אחרי שביקרת באתר ולא ביצעת המרה.
אין להשתמש במילות מפתח של מילה אחת
הסיבה לכך היא שהכוונה מאחורי חיפוש מילה בודדת היא לעתים קרובות קשה לזהות. לדוגמה, אם מישהו מחפש "לתרום", האם הוא מחפש לתרום דם, לתרום רהיטים, לתרום איברים, לתרום כסף או משהו אחר? החדשות הטובות שיש כמה חריגים למדיניות זו (ותרומה/תרומה הן למעשה שתיים מהן). את רשימת החריגים המלאה ניתן לראות כאן.
התקציב החודשי של $10,000
מחולק לתקציב יומי של כ-$329 ליום, המשמעות היא שאם התקציב שלכם יגמר בכל יום נתון, המודעות שלכם יפסיקו להופיע. באופן דומה, אם לא הוצאתם את התקציב היומי, ההוצאה על מודעות לא תעבור ליום הבא.
התקציב היומי יכול להוות מגבלה חמורה כאשר מילות המפתח שלכם מבוססות על אירועים ו/או רגעי מדיה. לדוגמה, ארגונים שמגיבים למקרי חירום בינלאומיים או שיש להם קמפיינים ממוקדים גדולים עשויים לגלות שהתקציב היומי של $329 אוזל לאחר מספר שעות בלבד של מודעות לתצוגה בכל יום. דרך טובה למנוע מההגבלה הזו לפגוע יותר מדי היא להפעיל חשבון נפרד בתשלום לצד חשבון המענק שלכם, כך שתישאר גלוי לאורך כל היום (100% נתח חשיפות).
הגדרות מיקום
– גוגל מצהירה כי מקבל מענק לעמותות חייב לבחור להציג מודעות למשתמשים רק במיקומים שבהם המודעות שלכם שימושיות – זו בדרך כלל המדינה שבה הארגון שלכם רשום (או אפילו עד לרמת מדינה/עיר). ארגונים מסוימים עם תוכן בעל משיכה גלובלית אמיתית יוכלו לפרסם במספר מדינות.
שיעור הקליקים
המענק לעמותות שלכם צריך לשמור על חשבון ממוצע של 5% שיעור קליקים (CTR) מינימלי בכל חודש.
מעקב המרות
זו ממש לא מגבלה שכן אתם באמת צריך לעקוב אחר המרות, אחרת איך אתם יכול למדוד את ההשפעה של המענק לעמותות על הארגון שלכם? Google קבעה דרישה שאתם חייב להגדיר מעקב המרות. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא בדרך כלל על ידי קישור חשבון Google Analytics הקיים שלכם לחשבון המענקים לעמותות שלכם וייבוא היעד והמרות של האתר שלכם.
תצטרכו לוודא שאתם מודדים "המרות בעלות משמעות", זה דברים כמו תרומות, הרשמות לניוזלטר, פעולות שנעשו ולא רק מיקרו-המרות כמו עומק גלילה בדף או צפיות בדף וכו'.
אין מילות מפתח עם ציון איכות מתחת ל-3
אל תיבהלו אם ציון האיכות של מילות המפתח שלכם יורד ואתם לא יכול לשפר אותו, פשוט השהו את מילות המפתח.
סטנדרטים מינימליים של מבנה החשבון
יש כמה דברים שכדאי להיזהר מהם כאן. ראשית עליכם לכלול לפחות 2 מודעות לכל קבוצת מודעות בכל אדגרופ. לאחר מכן, עליכם לוודא שיש לכם לפחות 2 הרחבות למודעות Sitelink – אני ממליצים להתאים אותם לפי מסע פרסום כדי למקסם את הרלוונטיות של המודעה ולתת דחיפה לשיעור הקליקים ששלכם
סקר תוכנית
Google תשלח מדי פעם סקר (בדרך כלל זה שנתי), כדי להמשיך בתור מקבל מענק לעמותות, עליכם לוודא שאתה ממלא זאת בתוך ציר הזמן שצוין.